Strefa Rodzica

Strefa Rodzica

Witam w STREFIE RODZICA! Zapraszam do lektury artykułów związanych z edukacją muzyczną dzieci, w szczególności materiałów poświęconych metodzie Suzuki. Liczę że zamieszczane tutaj treści staną się także podstawą do forum wymiany opinii oraz pomysłów. Warto zapoznać się z wszystkimi artykułami, ponieważ stanowią cenne źródło wiedzy. Jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie. W STREFIE RODZICA piszę nie tylko dla rodziców „suzukowych”. Tworzę treści także dla wszystkich, którzy szukają inspiracji do pracy z dziećmi w innych zakresach. Wierzę, że Wy również znajdziecie tutaj coś dla siebie i swoich pociech.

 


Muzyka wszechstronnie wspomaga rozwój dziecka. Przeprowadzono na ten temat badania (nie, nie tylko amerykańskich naukowców!). Wiedzą o tym nawet najstarsi Górale. Ale przekonać się o tym mogą także zwykli ludzie, czyli my! Dzięki rytmowi, dynamice i harmonii najmłodsi rozwijają się wszechstronnie. Muzyka sprzyja kreowaniu wyobraźni, socjalizacji z rówieśnikami oraz ze


Uczymy się poprzez obrazy

Małe dzieci nie potrafią ani czytać, ani pisać. Oczywiście zdarzają się dzieci-geniusze, które w wieku 3 lat są w stanie same czytać bajki, ale to raczej pojedyncze przypadki… Świat dzieci, to świat zmysłów. A ich pismem są najprostsze obrazki. Zauważ, że pierwsza książeczka Twojej córki lub Twojego


Metoda Suzuki w swoich założeniach nie opiera się na klasycznej relacji uczeń-nauczyciel. Jest skierowana do bardzo małych dzieci, które jeszcze nie znają tej zależności. Podstawą metody nauczania stanowi naśladowanie przez dzieci swoich Rodziców oraz uczestnictwo tego duetu w lekcjach pod okiem profesjonalisty. Mamy więc do czynienia z tzw. trójkątem suzukowym.

Tworzą


W metodzie Suzuki, poza dokładnym zrozumieniem technik nauczania, niezwykle istotny jest tak zwany suzukowy trójkąt, o którym pisałam TUTAJ. Współpraca dziecka, Rodzica i Nauczyciela już w początkowym etapie nauki musi być klarownie zdefiniowana. Rekomenduję się, aby przed rozpoczęciem pierwszej lekcji Rodzic spotkał się z nauczycielem i ustalił zasady współpracy i